
Ένα πρώτο πακέτο επτά στοχευμένων μέτρων για τη στήριξη της ελληνικής αλιείας, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση των σοβαρών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ανακοίνωσε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μαργαρίτης Σχοινάς, μετά από δίωρη σύσκεψη με εκπροσώπους των οργανώσεων αλιέων.Κλονίζεται από τις απαγορευτικές τιμές του πετρελαίου που εν πολλοίς έχουν καθηλώσει τον ελληνικό αλιευτικό στόλο.
Απειλείται από την κλιματική αλλαγή, από τα ξενικά είδη και τους λαγοκέφαλους, που αποτελούν πια μια υπαρκτή απειλή στις θάλασσές μας, αλλά και από τη λαθροαλιεία και τις αθέμιτες πρακτικές στο Αιγαίο.
Έχουμε διαβουλευτεί δύο και τρεις φορές με τους εκπροσώπους της ελληνικής Αλιείας. Σήμερα, είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε ένα πρώτο πακέτο συγκεκριμένων αποφάσεων που θα βοηθήσει την ελληνική αλιεία να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του τώρα.
Παρουσιάζουμε λοιπόν επτά συγκεκριμένα κοστολογημένα μέτρα, τα οποία επαναλαμβάνω είναι η πρώτη σελίδα, το πρώτο επεισόδιο αν θέλετε, σε αυτά που θα ακολουθήσουν. Ουσιαστικά αντικατοπτρίζουν και αντανακλούν και τις σχετικές αποφάσεις που έχουμε ήδη λάβει για την ελληνική γεωργία και τις εφαρμόζουμε κατ αναλογία και στην ελληνική αλιεία. Πράγματα δηλαδή που μέχρι τώρα δεν γίνονται, αλλά έχουμε πια ένα φως στον ορίζοντα ότι θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους Έλληνες αλιείς να εκσυγχρονίσουν τα σκάφη τους με μηχανές, έτσι ώστε να μπορέσουν να δώσουν και τη σκυτάλη στις νέες γενιές.
Και τέλος, τα τρία τελευταία μέτρα, έχουν να κάνουν με τη θεσμοθέτηση της εκπροσώπησης των Ελλήνων αλιέων σε όλα τα επίπεδα, με ένα σχέδιο νόμου που θα τους επιτρέπει να οργανωθούν ανά εργαλείο, σε περιφέρειες και εθνικά όργανα, όπως το Συμβούλιο Αλιείας.
Θεσμοθετούμε για πρώτη φορά ένα μητρώο υποχρέωσης και καταγραφής της παραγωγής από τους ερασιτέχνες αλιείς, έτσι ώστε να μη ανταγωνίζονται άδικα και χωρίς κανόνες τους επαγγελματίες.
Και τέλος εισάγουμε ένα νέο σύστημα για τις ποινές αργίας των σκαφών που έχουν περιπέσει σε παραπτώματα, έτσι ώστε η αργία που τους επιβάλλεται να μην είναι υπερβολική, αλλά να είναι κλιμακωτή μέσα από ένα point system.
Αυτά τα 7 μέτρα είναι αυτό που νομίζουμε ότι μπορούμε να κάνουμε στην τωρινή συγκυρία.
Φιλοδοξία μου είναι να ισχυροποιήσω τις παρεμβάσεις της πολιτείας προς όφελος των Ελλήνων ψαράδων. Σήμερα πιστεύω ότι κάνουμε μια νέα αρχή. Θα συνεχίσουμε να είμαστε σε στενή συνεργασία με τους Έλληνες ψαράδες. Είμαστε σε καθημερινή επαφή με τους επιστήμονες και προσβλέπω σε μία πολύ παραγωγική συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον συνάδελφό μου και φίλο Σταύρο Παπασταύρου, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε αυτές τις πρώτες δράσεις και να κινηθούμε ταχύτατα στον εθνικό σχεδιασμό.
Σας ευχαριστώ».
Επισυνάπτονται:
*Linkμε τις δηλώσεις του ΥπΑΑΤ
https://www.swisstransfer.com/d/92a3b03a-5b1e-4f93-8657-1107b35ee2a8
*Παρουσίαση των μέτρων


