
Εκτεταμένο είναι το πλαίσιο των ελέγχων που εφαρμόζει η ΑΑΔΕ κατά την καταβολή των επιδοτήσεων και των κάθε λογής ενισχύσεων, ενώ όπως πληροφορείται το Agronewsbomb, τις τελευταίες ημέρες καταφθάνουν σε πύλες ΟΣΔΕ ή απευθείας και σε παραγωγούς, ειδοποιητήρια, ακόμα και για επιστροφή ενισχύσεων που δόθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, όπως ενημερώνει συγκεκριμένος παραγωγός.
Ειδικότερα, σύμφωνα με αγρότη από περιοχή της κεντρικής Ελλάδας, που καλλιεργεί εδώ και πολλά χρόνια μεγάλες εκτάσεις με σιτηρά, μετέχοντας και σε προγράμματα, πριν λίγες ημέρες έφθασε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, ειδοποίηση σχετικά με ενισχύσεις που έλαβε στο πλαίσιο του προγράμματος μείωσης της νιτρορύπανσης.
Με το μήνυμα, όπως μας λέει ο αγρότης, παρέχονται παρατηρήσεις σε σχέση με ευρήματα ελέγχων, βάσει των οποίων και ως αποτέλεσμα αυτών, ο εν λόγω καλείται να επιστρέψει χρήματα για ενισχύσεις που έλαβε το 2024.
Το ίδιο μήνυμα φέρεται να έχουν λάβει κι άλλοι παραγωγοί για ενισχύσεις του 2024. Μεταξύ των παρατηρήσεων αναφέρονται ευρήματα σε σχέση με τα μισθωτήρια, υπέρβαση -έστω και μικρή- του ορίου αμειψισποράς και ασυμφωνία στις εκτάσεις που δηλώθηκαν. Παραγωγοί σαν τον συγκεκριμένο καλούνται να υποβάλλουν ένσταση, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα, να μην περιληφθούν στην επικείμενη πληρωμή. Τουλάχιστον, ευελπιστεί όπως μας λέει, ότι παρέχοντας τις απαιτούμενες εξηγήσεις, θα λάβει κανονικά τα χρήματα του προγράμματος που ισχυρίζεται πως δικαιούται και δεν θα χρειαστεί να δώσει πίσω ενισχύσεις.
Νέα Αριστερά: Η Θεσσαλία μετρά ακόμα τις πληγές της και η κυβέρνηση ζητά έγγραφα και φωτογραφίες απειλώντας επιστροφή αποζημιώσεων
“«Δεν θα δείξω καμία κατανόηση σε αδικαιολόγητες καθυστερήσεις», δήλωνε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την Καρδίτσα, λίγες ημέρες μετά τον «Ιανό», τον Σεπτέμβριο του 2020. Έξι χρόνια αργότερα, άνθρωποι που είχαν ελεγχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και έλαβαν την ενίσχυση των 5.000 ευρώ καλούνται στο πλαίσιο επανελέγχων να βρουν μέσα σε δύο μήνες παλιούς λογαριασμούς ρεύματος, φορολογικά έγγραφα και φωτογραφίες από τις ημέρες της καταστροφής. Σε διαφορετική περίπτωση, απειλούνται με επιστροφή των αποζημιώσεων“, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ν. Αριστεράς.
“Η Θεσσαλία εξακολουθεί να μετρά τις πληγές της από τον «Ιανό» και τον «Daniel», αλλά το επιτελικό κράτος της ΝΔ εμπαίζει τους πληγέντες με τον χειρότερο τρόπο. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ethnos.gr, ακόμη και οκτώ στους δέκα δικαιούχους αποζημιώσεων για τις καταστροφές του «Ιανού» κινδυνεύουν να κληθούν να επιστρέψουν την αποζημίωση των 5.000 ευρώ. Η επιτελική ανικανότητα της κυβέρνησης αναγκάζει τους κατοίκους της Καρδίτσας να ζουν το θέατρο του παραλόγου”, επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση.
“Αντί δηλαδή η κυβέρνηση Μητσοτάκη να ολοκληρώσει την αποκατάσταση και να στηρίξει μια περιοχή που δοκιμάστηκε ξανά και ξανά, μεταφέρει τις συνέπειες της δικής της καθυστέρησης στους πληγέντες. Η κυβέρνηση οφείλει να σταματήσει άμεσα αυτή τη διαδικασία, να αξιοποιήσει τις αυτοψίες και τα στοιχεία που ήδη διαθέτει το Δημόσιο και να διασφαλίσει ότι κανένας πραγματικός πλημμυροπαθής δεν θα υποχρεωθεί να επιστρέψει την αποζημίωσή του”, καταλήγει.

